شادمانه مادرانه

خاطرات شاد از مادر بودن

شادمانه مادرانه

خاطرات شاد از مادر بودن

خاطرات مادر بودن با جملات شاد وزیبا از کودک خود

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

تصادف آرزوها

شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۸ ق.ظ

خیلی موقعها میشه محمد مهدی ازم سوالی میپرسه که میشه گفت شبه فلسفیه وبعد از مدتی باتحلیل خودش اونو بهم برمیگردونه. اما دیشب یادم نمیاد تابحال دراین موضوع باهاش صحبت کرده باشم ولی تحلیلش قشنگ  بود.

تقریبا مکالمه ما این طوری بود:


م:مامان بذار ما دعا بخونیم.

کودک:منکه بلد نیستم ازین دعاها بخونم حوصله ام سرمیره. بعداز کمی بازی ودنبال نخود سیاه فرستادنش

م:توهم بشین دعاکن

ک:من چجوری دعاکنم. 

م: دعا یعنی چیزای مهم واصلی زندگیتو از خدا بخواهی. چیزای مسخره نه ها. اسب بازی نه . مثلا سلامتی، فهمیدن،و...

بعد از یکم که گذشت میگه من میدونم خدا دعاهامو شنیده ، وقتی درست شدن من بهت میگم این دعای من بود که درست شده. الان نمیگم.

اما من همه دعاهامو یکهو از خدا نخواستم چون خودم میدونم اگه با هم بخوام مثل ماشینها به هم تصادف میکنند. یکی یکی میخوام واز فردا منتظرم.

 خیلی لذت بردم ، غیر قابل وصف . برای من تو یک دوره ای فهم اینکه دنیا دار تزاحمه وهر موردی با دیگر موارد به اسونی جمع نمیشه سخت بود و فهموندنش به خیلیها که مبدا سوالشون این بود سخت تر.

اما گویا کودکان منطقی تر با این مسایل برخود میکنن. دعاهای زمینی بدون تزاحم نمیشه ودقیقا مثل ماشینها میمونن تو یک جاده اگه همه بخوان یکجا به مقصد برسن. چقدر بهم چسبید  تذکر بچه ام.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۸
راحیل مامان محمد مهدی

نظرات  (۳)

۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۴:۴۸ سلمان صدری
سلام
البته نباید حتی در دعا کردن از همان اسباب بازی ها هم گذشت!
یعنی میگن حتی نمک غذاتون رو از ما طلب کنید تا بند کفشتون رو.
هر چند که رسیدن به این باور و این مقدار از ایمان شاید یه کم برای عوام الناسی که بزرگترین آرزوهایشان میلیونر شدن از طریق اپراتورهای همراه اول و دوم و سوم هست سخت باشه.
ولی در کل خیلی جالب بود این جمله ی فرزند شما، فطرت کودکان پاک بوده و تا زمانی که آلوده نشن همیشه از این حرفا میزنن اما دیگه این گوش ما آدم بزرگاست که به علت آلودگی شنوای این حرفا نیست :(
+ دعاهایتان مستجاب و عباداتتان مقبول درگاه حق تعالی

خوب میکنی ثبت میکنی! الان که فکر میکنم چیز زیادی از بچه گی صدرا یادم نمیاد من اینجا بلد نیستم نظر بذارم تازشم شکلک نداره



پاسخ:
ممنون
 بنظرم اگه زودتر شروع کرده بودن رشد فکری شو بهتر میفهمیدم
دوران کودکی شاید از نظر ما خیلی ساده و با کمال شرمندگی " ابلهانه " هست ولی خوب باید یادمون باشه فطرت پاک و صافشون و بدون آلودگی نزدیکی بیشتری از بزرگترها به خدا نزدیک دارن ؛
شاید یکی از عوامل همین مستجاب نشدن دعاهای ما زیاد زیاد خواستن ماست ...
درسی بود بزرگ از بزرگ بچه ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی