شادمانه مادرانه

خاطرات شاد از مادر بودن

شادمانه مادرانه

خاطرات شاد از مادر بودن

خاطرات مادر بودن با جملات شاد وزیبا از کودک خود

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

الگوی کودکان

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۴۰ ب.ظ

همیشه بحث الگو برای بچه ها سخت بوده. اینکه ما مدام از امامان وشهدا و... میگیم که از دنیا رفته اند و به جای آن در دنیای امروز مدام الگو به کودکان ما معرفی میکنند.

محمد مهدی امروز بهم میگه: مامان وقتی منم بزرگ شدم اول میخوام فوتبالیست بشم بعد دکتر یا خلبان وبعد سرباز امام زمان (عج)بشم. بهش میگم چرا آخر. میگه آخه اگه سرباز امام زمان(عج) بشی زود باید شهید بشی. من دوست ندارم زود شهید شم.

بهش توضیح دادم که خود امام زمان (عج) الان چقدر سن داره و چقدر آدمهای خوب بخاطر کارهای خوب و درست و سالم زندگی کردن عمر زیاد میکنن و سرباز امام زمانن(عج). اینکه سرباز فقط نمیجنگه بلکه کار میکنه ،به دیگرا کمک میکنه و خلاصه زندگی میکنه ولی سربازه.

بعد اون میگه مامان من اگه فوتبالیست شدم؛ میشه ازون عکسها رو خودم بچسبونم ؟ من دلم میخواهد اژدها بذارم!!!!!

وباز دوباره توضیح که اسم اونها خالکوبی ان و با اونها نمیشه نماز خوند. تو که خدا رو دوست داری؟ امام زمان رو دوست داری؟ و اون هم جواب میده : "خیلی خیلی.....

بعد میپرسه خوب چرا برخی از این ایرانیها دارن؟؟؟؟

وبعد خودش جواب میده اما رونالدو خوبه اون نداره ،(البته گویا رونالدوهم داره اما کم تر) ولی مسی خیلی داره. و باز برایش باید از زمین وزمان توضیح بدم. از اینکه چرا برخی مسلمانها خالکوبی دارن و چرا برخی خارجی ها ندارن و چرا و چرا و چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

به هرحال در دید محمد مهدی، رونالدو مسلمان تر از برخی فوتبالیستهای ماست. و برایش الگو شده. حداقل به قول خودش تا وقتی بچه ام وجوان دوست دارم مثل اون باشم. بعدش درس هم میخونم تا سرباز امام زمان بشم........


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
راحیل مامان محمد مهدی

نظرات  (۲)

البته رونالدو هم خالکوبی داره ... روی شانه‌ی راست.
بعنوان یک پدری که پسری 12ساله داره بشدت این احساسات و نگرانیها را درک میکنم. شرایط بسیار دشواری است. از یکطرف، خودمان وقت نداریم برای توجیه بچه‌ها و از طرفی، وقت هم داشته باشیم هنرش را نداریم! تلویزیون هم که بطور طبیعی، بچه‌ها را رقاص و ... بارمیاورد! در برخی مدارس هم که بچه‌ها ترانه‌های غیرمجاز یاد می‌گیرند! فرزند من وقتی کلاس اول بود یکروز که برگشت دیدم داره زمزمه میکنه: واویلا لیلی ... . گفتم این چیه؟ گفت آقامون سر کلاس میخونه! ... حالا حال ما را درک کنید که حتی موقع آهنگهای تبلیغات تلویزیونی هم صداش قطعه!
بگذریم! این فوتبال هم داستان عجیبی شده. اتفاقا پسر من هم بشدت به رونالدو علاقمنده. با خودم فکر کردم که تلاش کنم تا بفهمه هرکسی را باید در حد و اندازه‌ی خودش دوست داشت. مثلا یک فوتبالیست هنرش خوب شوت زدنه ... اینو باید در  همین حد بهش علاقه داشت نه اینکه بشه الگوی اول و آخر زندگی.
ختم کلام: باید تلاش کنیم ولی همه‌ی اثرها بدست اوست چون اوست که صاحب دل است. باید از او خواست هدایت خود و فرزندانمان را.
پاسخ:
سلام
ممنون ازتوجه شماو پسر من متوجه خالکوبی اش نشده و منم که توجهی ندارم
اما واقعا ایجاى تفکیک بین الگوی ورزشی و زندگی برای بچه ها سخته
Planen for næste uge, hvor det er efterÃ¥rsferie, ligger nok mest i børnenes tegn. Men nÃ¥r den ikke lige skal stÃ¥ pÃ¥ græskar udskæring, kagebagning, biotur osv. sÃ¥ kommer den nok til at stÃ¥ pÃ¥ syning.Skal nemlig ud og købe mig en ny symaaskine. Jubii !!!SÃ¥ stikkepinde og hæklenÃ¥len mÃ¥ nok vige til fordel for syetejtÃ!-Lin¸tte

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی